Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
15 janvier 2012 7 15 /01 /janvier /2012 10:00

 

Ledeganckstraat--foto-Bert-Bevers-.JPG

Foto: © Bert Bevers

Het graf mijner moeder

 

Al is in mij geen sprank van 's dichters vuur meer over,

Al is mij alle hoop op aards genot ontvlucht,

Al is mijn hart verdord als afgevallen lover,

En mijn vermoeide borst in weedom afgezucht,

Al heb ik u sinds lang met treurig floers omhangen,

Nog eenmaal, dierbre harp! verlang ik naar uw toon,

Gelijk de rouw verlangt naar tranen op de wangen,

Gelijk naar moedertroost een moederloze zoon!

 

[....]

 

Ledeganck.jpg Karel Lodewijk Ledeganck (1805-1847)

 

 

Opmerking: er is behalve een Ledeganckstraat ook een Ledeganckkaai

Partager cet article
Repost0

commentaires

Présentation

  • : Le blog de CDR-Mededelingen
  • : Nederlandse en Franse literatuurgeschiedenis, onuitgegeven teksten, politieke en culturele actualiteit
  • Contact

Recherche