Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
16 septembre 2010 4 16 /09 /septembre /2010 04:45

 

Veel belangstelling, gisteren, in Het Goudblommeke in papier, waar ik mijn monografie over Geert van Bruaene signeerde. Naast de bedrijvige ploeg van vzw Geert Van Bruaene / asbl Le petit Gérard en een aantal mij onbekende belangstellenden, mocht ik mij verheugen op de aanwezigheid van: Ray van Asten (schoonzoon van Wout Hoeboer, die thans opnieuw in de belangstelling staat dank zij een beslist niet te missen tentoonstelling in Verbeke Foundation te Kemzeke); Reinaert de vos-kenner René Broens, Marie-Jeanne Dypréau (wandelende encyclopedie én geheugen van de moderne kunst); acteur-verteller Gaëtan Faik; tekenaar Christian Van Haesendonck; celbiologe prof. dr. Emmy van Kerkhove (die mijn belangstelling voor Hubert Lampo en het magisch-realisme deelt); uitgever en galerist Jean Marchetti; mijn FaceBook-vriend Jurgen Masure, essayist (en model); de dichters Jan Struelens (auteur van een fascinerend en onthutsend boek over Harry Mulisch en Dan Brown) en Rody Vanrijkel; zonder natuurlijk Pruts Lantsoght te vergeten, ça ira-medeplichtige Luc Neuhuys, de schilder Jan Scheirs (wiens imposante wandschildering aan de Sint-Aldegondiskaai opgenomen werd in de vijfde editie van Antwerp Artwalk) en mijn stamgenoten Rina Stevenin en Isabelle Jespers.

Ik mocht er Jean-Marie Aendekerk eindelijk persoonlijk leren kennen, de drijvende kracht achter de stichting Marthe Donas (die in 1926 exposeerde in Van Bruaenes galerie La Vierge poupine aan de Louisalaan), alsmede Bert de Keiser, wiens foliantformaat kunstboekwerk Aardse zekerheden (vijftien liefdesgedichten van Simon Vinkenoog) op zaterdag 25 september bij Demian in Antwerpen voorgesteld wordt.

Hans Rombaut, redactiesecretaris van het Nationaal Biografisch Woordenboek was verhinderd, maar heeft me bevestigd dat een biografisch lemma Geert van Bruaene nog altijd op de werklijst blijft. Guido Lauwaert diende de première bij te wonen van Aida* in het NTGent, Frank de Crits lag in bed geteisterd door artrose, Lukas de Vos kwam pas thuis, gewoon van valies veranderen om alweer te vertrekken.

En uitgever Robin de Salle? Hij bediende de kassa en was verguld met de onverhoopt vlotte verkoop. Dat is ook meegenomen...

HFJ

Partager cet article
Repost0

commentaires

Présentation

  • : Le blog de CDR-Mededelingen
  • : Nederlandse en Franse literatuurgeschiedenis, onuitgegeven teksten, politieke en culturele actualiteit
  • Contact

Recherche