Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
10 janvier 2012 2 10 /01 /janvier /2012 01:00

 

Gerard Walschapstraat (© Bert Bevers)-copie-1

Foto: © Bert Bevers

 

Toen ik gaan moest door duistere straten

en door modder en tierend tempeest...

al de menschen met marmergelaten

en zoovele gelaten verbeest...

 

Oh in helderder uren en dagen

als uw lach in mijn aangezicht lichtt',

ik droeg dan niet meer wat ik drage

't was uw lach die mijn lasten verlicht.

 

Moge uw lach, die mijn licht is, niet wijken

uit den eenzamen gang dien ik ga;

moet er al wat nog niet bezweek om bezwijken

ik geef het u, neem het me, sla!

 

Ach, ik wacht u zoo, zie, zonder klagen

zoo Gij zelf wacht in de eenzame kerk...

ik draag weer eentonige vlagen

als vreugdlooze kinderen...en werk.


Walschap.Coll.-L-jpg

Gerard Walschap (1898-1989). Collectie Letterenhuis.

Partager cet article
Repost0

commentaires

Présentation

  • : Le blog de CDR-Mededelingen
  • : Nederlandse en Franse literatuurgeschiedenis, onuitgegeven teksten, politieke en culturele actualiteit
  • Contact

Recherche