Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
6 décembre 2011 2 06 /12 /décembre /2011 12:00

 

Karel-van-de-Woestijnelei--foto-Bert-Bevers--copie-1.JPG

Foto: © Bert Bevers


Ik ben 't geduld

 

Ik ben 't geduld der brooze en lustelooze menschen;

ik ben de afwezigheid van God in 't eigen hart;

ik ben in de uren 't uur dat op zijn einde mart.

Ik ben de vreê waar alle rozen in verslensen.

 

Bewoont mijn stem het want waar grote vooglen waken

met rustelooze vlerk die beeft gelijk een beê:

er is geen wind die waakt en hapert aan mijn kake;

ik ben in 't oor van doof een weêuw de zucht der zee.


Karel-van-de-Woestijne--collectie-Letterenhuis-.jpg

Karel van de Woestijne (1878-1929)

 

N.B. Er is óók een Karel van de Woestijnestraat

Partager cet article
Repost0

commentaires

Présentation

  • : Le blog de CDR-Mededelingen
  • : Nederlandse en Franse literatuurgeschiedenis, onuitgegeven teksten, politieke en culturele actualiteit
  • Contact

Recherche